FAQ

Zde naleznete odpovědi na nejčastěji kladené otázky v souvislosti s programem OK Plus.

Je členství v OK Plus bezplatné?

Ano. Za členství v programu OK Plus nic neplatíte. Jde o věrnostní program, jehož členem se může stát každý, kdo splňuje podmínky stanovené pravidly.

Je možné, že mi nevyužité míle po nějaké době propadnou?

Ano, každá míle v programu OK Plus má platnost 36 měsíců (od 1.6.2014), a pokud nebyla využita na odměny, je po uplynutí této doby smazána.
Pokud na vašem účtu není za posledních 36 měsíců zaznamenán ani jeden let OK operovaný Českými aeroliniemi, jsou veškeré míle z účtu automaticky smazány bez ohledu na okamžik jejich získání. Smazané míle nelze následně využít.
Pro tato pravidla platí následující výjimky:

  • Platnost mil držitelů Stříbrných, Zlatých a Platinových karet OK Plus trvá po celou dobu platnosti jejich Stříbrné, Zlaté nebo Platinové karty.
  • Platnost mil držitelů vybraných cobrandovaných platebních karet ČSA je prodloužena o každý měsíc, ve kterém držitelé získají stanovený počet mil za platby touto kartou.

K čemu slouží můj PIN kód?

Váš PIN kód Vám slouží nejen pro přistup do Vašeho profilu OK Plus na internetu, ale i pro rezervaci a čerpání veškerých odměn v rámci programu OK Plus stejně tak, jako k úpravě všech Vašich osobních údajů, proto si jej pečlivě uschovejte na bezpečném místě mimo dosah Vaší karty OK Plus.

Co mám dělat, pokud svůj PIN kód zapomenu?

Pokud byste zapomněl/a Váš PIN kód, můžete si vyžádat jeho zaslání e-mailem na www.okplus.cz nebo můžete využít telefonní linky Servisního střediska OK Plus +420 239 007 500, kde Vám zajistíme zaslání PIN kódu poštou. Z tohoto důvodu je dobré udržovat si své kontaktní údaje v profilu OK Plus aktuální.

Jaký je rozdíl mezi „Konečným zůstatkem“ a „Nárokem na kartu“?

Do aktuálního zůstatku na vašem účtu se započítávají míle za lety s Českými aeroliniemi a všemi leteckými partnery programu, stejně tak, jako promo bonusy a elite bonusy a míle za využití služeb neleteckých partnerů.
Do nároku na kartu (SkyTeam míle) se započítávají pouze míle za lety s Českými aeroliniemi a s partnery z aliance SkyTeam. Požadovaný limit pro nárok na kartu musíte „nalétat“ vždy v průběhu kalendářního roku.

Jaký je rozdíl mezi „mílemi“ a „SkyTeam mílemi“?

Míle získáváte za lety s Českými aeroliniemi, partnery z aliance SkyTeam a za lety s ostatními leteckými společnostmi, stejně jako za využití služeb všech dalších partnerů programu OK Plus. Míle slouží pro získání odměn.
SkyTeam míle získáváte pouze za lety s Českými aeroliniemi a partnery z aliance SkyTeam. Tyto míle slouží pro získání karty vyšší úrovně. Pro získání karty vyšší úrovně musí být příslušný požadovaný počet mil nasbírán v průběhu jednoho kalendářního roku.

Jak zjistím konečný stav na svém účtu?

Všichni členové OK Plus jsou informováni o načtených mílích a o výši zůstatku formou Výpisu z účtu. Elektronický výpis z účtu je zasílán zdarma na uvedenou e-mailovou adresu člena programu. Výpis za každý měsíc je zasílán všem členům, kteří v daném měsíci zaznamenali na svém účtu jakýkoliv pohyb. Všem ostatním členům, kteří již aktivovali své členství prvním pohybem, je zasílán výpis vždy za každé čtvrtletí.

Navíc si kdykoliv můžete zobrazit aktuální stav vašeho účtu ve svém profilu na www.okplus.cz v sekci Můj účet / Výpis z účtu.

Jak mám postupovat, když mi míle nebyly započteny?

Míle lze reklamovat nejpozději do 12 měsíců od data letu nebo využití služby partnera. Reklamujete-li nenačtené míle za lety Českých aerolinií, vyplňte jednoduchý formulář ve svém profilu na www.okplus.cz v sekci Můj účet / Reklamace. V ostatních případech nám zašlete doklady o uskutečněných cestách (kopie letenek a originály palubních vstupenek) nebo využití služeb partnera, jako účty a ostatní doklady potvrzující využití služeb, za které vám nebyly míle připsány. 

Je možné, že se mi nenačetly míle, přestože byla karta OK Plus vložena?

Ano. I přes naši velkou snahu může dojít k chybě v systému a míle nemusí být načteny. V tomto případě stačí vaše míle reklamovat.
Ne vždy se však jedná o chybu. Některé lety jsou z načítání mil vyloučeny, jedná se převážně o:

  • Lety zakoupené do nejlevnějších knihovacích tříd
  • Lety provozované leteckou společností, která není partnerem programu OK Plus
  • Lety zakoupené pod kódem letecké společnosti, která není partnerem programu OK Plus

Jak objednám bonusovou letenku?

  • ujistěte se, že máte na vašem účtu dostatečný počet mil (aktuální počet mil zjistíte z výpisu, na internetové stránce www.okplus.cz nebo na telefonním čísle +420 239 007 500)
  • navštivte kancelář Českých aerolinií nebo volejte Kontaktní centrum na čísle +420 239 007 500
  • na základě vašeho požadavku vytvoří naši pracovníci na vámi vybraný let rezervaci; nezapomeňte upozornit, že se jedná o bonusovou letenku
  • k vytvoření rezervace budete potřebovat:
      - vaše členské číslo OK Plus
      - jméno cestujícího
      - místo odletu a příletu
      - datum letu
      - cestovní třídu
      - PIN kód
  • naši pracovníci vám sdělí, kde a jak si můžete bonusovou letenku vyzvednout

Jaká je platnost bonusové letenky?

Bonusová letenka je platná maximálně jeden rok od data vystavení v závislosti na datu letu a na podmínkách pro změny a refundace. V případě, že letenka není použita v tomto období, není ji možné následně prodloužit ani nelze vrátit míle zpět na účet.

Lze vystavit jednosměrnou bonusovou letenku?

Ano. Jednosměrnou bonusovou letenku lze vystavit pouze na lety s označením OK provozované Českými aeroliniemi.

Je možné na bonusové letence kombinovat více dopravců?

Ano. Na jedné bonusové letence je možné kombinovat všechny dopravce aliance SkyTeam (České aerolinie, Aeroflot, Aerolíneas Argentinas, Aeromexico, Air Europa, Air France, Alitalia, China Airlines, China Eastern, China Southern, Delta Air Lines, Garuda Indonesia, Kenya Airways, KLM, Korean Air, Middle East Airlines, Saudia, TAROM, Vietnam Airlines, Xiamen Airlines) a společnost Etihad Airways.

Jaké změny lze provádět na již vystavené bonusové letence?

Před odletem je na bonusové letence možné měnit číslo letu, datum letu a směrování v rámci stejné zóny. Před zpátečním letem lze měnit číslo letu a datum letu. Změny na bonusové letence OK Plus lze provádět pouze v kancelářích Českých aerolinií, a to před plánovaným datem odletu a za poplatek. Zlevněné bonusové letenky nelze měnit.

Po plánovaném datu letu pozbývá letenka platnosti. V takovém případě je možné vyžádat vrácení pouze nevyužitých letištních poplatků. Míle, ostatní poplatky a servisní poplatek jsou již nevratné.

Jaké změny na již vystavené bonusové letence provádět nelze?

Na bonusové letence není možné po jejím vystavení změnit jméno osoby, na kterou je letenka vystavena.

Mohu bonusovou letenku darovat?

Bonusová letenka může být vystavena na jméno cestujícího, který limit nalétal, nebo na jméno osoby, které se majitel účtu rozhodne tuto letenku darovat. V případě darované bonusové letenky musí její vystavení a vyzvednutí zajistit přímo majitel účtu a to na základě ověření platného PINu, případně totožnosti na základě občanského průkazu nebo cestovního pasu v kanceláři Českých aerolinií.

Může bonusovou letenku vyzvednout kdokoli?

Ano, v případě, že je bonusová letenka vystavena na jméno majitele účtu OK Plus. V ostatních případech si musí bonusovou letenku vyzvednout vždy přímo majitel účtu OK Plus, z jehož účtu byla bonusová letenka hrazena.

Lze bonusovou letenku vrátit?

Ano. Bonusovou letenku lze vrátit pouze před plánovaným datem odletu. Za vrácení bonusové letenky vám bude účtován poplatek. Vráceny vám budou zaplacené letištní poplatky, taxy a stržené míle z účtu OK Plus. Servisní poplatek je nevratný. Zlevněné bonusové letenky jsou nevratné.

Po plánovaném datu letu pozbývá letenka platnosti. V takovém případě je možné vyžádat vrácení pouze nevyužitých letištních poplatků. Míle, ostatní poplatky a servisní poplatek jsou již nevratné.

Mám nárok na započítání mil za let na bonusovou letenku?

Ne. Za lety uskutečněné na bonusovou letenku míle načítat nelze.